Get the latest price?

השפעות שליליות של הפעלת גנרטור דיזל בעומס נמוך או ללא עומס

12-12-2021

גנרטורים דיזל היוו אספקת כוח עיקרית בתעשיות רבות. גנרטורים דיזל יכולים להיות בשימוש נרחב במסגרות תעשייתיות הדורשות חשמל ללא הפרעות ונפחים גבוהים, הם גם נמצאים בקביעות באתרי בנייה, בפסטיבלים, אתרי קמפינג, זירות ספורט ובתי מלון. עם זאת, חשוב להבין כי יש לעשות שיקולים מסוימים על מנת לשמור על הפעלתם בסדר תקין. מעבר למובן מאליו, כמו שמירה על המנועים, אחד החשובים ביותר הוא להיות מודע ל'עומס' (כמות הכוח הנצרכת על ידי אלמנטים מחוברים) של הגנרטור. לא רק שעלינו להימנע מעומס יתר על הגנרטור, אלא עלינו לשים לב במיוחד להימנעות מעומס נמוך או ללא עומס בעת הפעלת הגנרטור.

גנרטורים דיזל (או סטים של גנרטורים או 'גנסטים') מורכבים ממנוע דיזל ומגנרטור חשמלי. הם למעשה לא מייצרים אנרגיה. במקום זאת, הם ממירים את האנרגיה המכנית המופקת על ידי מנועי הדיזל לאנרגיה חשמלית. כתוצאה מכך, על הגנרטורים להיות מחוברים לעומס מסוים על מנת לפעול כראוי. הפעלת גנרטורים בעומס נמוך או ללא עומס יכולה להביא למגוון תוצאות שעלולות להוביל לבעיות, החל מהרצה לא יעילה ועד לנזק חמור או אפילו כשל מוחלט.

dg סטים

מוסכם בעיקר שגנרטורים של דיזל יופעלו בעומס מינימלי של 30% מהקיבולת המרבית. זהו מינימום מוחלט ורחוק מלהיות אידיאלי - בדרך כלל, עומס של 60-75% מהקיבולת המקסימלית נחשב עדיף. אין להימנע בכל מחיר מפעולת עומס, מלבד ריצות אבחון קצרות כגון בדיקת סרק תקין. התוצאות השליליות של ריצת עומס נמוך או ללא עומס יהיו כדלקמן:

1.  L ow לחץ צילינדר

כאשר גנרטור מופעל בעומס נמוך, לחץ צילינדר נמוך גורם לבעירה לקויה, ומפחית את יעילות המנוע. הבעירה הלקויה גורמת לבעיה מחזורית - פיח ושאריות דלק שלא נשרפו סותמים את טבעות הבוכנה שכבר אטומות בצורה גרועה, מה שהופך את בעיית הלחץ הנמוך לגרוע עוד יותר.

2.  טמפרטורה נמוכה

בעומס נמוך, המנועים מתקררים ופועלים בטמפרטורה שאינה מספקת ליצירת בעירה תקינה. זה גם גורם לדלק להישרף רק חלקית. בנוסף לפיקדונות, זה יכול להוביל לפליטות פליטות רבות. אגזוז הוא העשן הלבן המוכר הנראה במנועי דיזל שפועלים בצורה גרועה - עשן בעל פליטת פחמימנים גבוה באופן מסוכן.

3.  זיגוג

זוהי תופעה שלעתים קרובות היא האשם העיקרי מאחורי נזק למנועי דיזל. גזי בעירה חמים בורחים מעבר לטבעות הבוכנה ושורפים באופן מיידי את השמן המשמן את דפנות הצילינדר. התוצאה היא זיגוג חלק דמוי אמייל לאורך דפנות הצילינדר, המכסה את החריצים שנועדו להחזיק את שמן סיכה הצילינדר ולהעבירו אל בית הארכובה וממנו. הדבר גורם לבלאי מוגבר עקב תת-סיכה וצריכת שמן מוגברת. עם זאת, זו לא תופעת הלוואי היחידה של עומס נמוך שגורמת לבעיה זו.

4.  ביצועי שמן נמוכים יותר, צריכת שמן גבוהה יותר

פעולת עומס נמוך גורמת להרס של מערכת חלוקת השמן של המנוע במספר דרכים. משקעי פחמן קשיח הנוצרים כתוצאה מבעירה לקויה גורמים לליטוש קדחת, והורס את סימני ההשחזה (החריצים) של השמן. השמן נשרף וצריכת השמן עולה. בגלל טבעות הבוכנה הבלתי נכונות, דלק שלא נשרף מזהם את שמן הסיכה, וכך גם מים ושאריות מעובה, הגורמים להצטברות חומצה הרסנית.

5.  זיהום מוגבר

העשן הלבן הנגרם מדלק שלא נשרף עקב טמפרטורות נמוכות כבר הוזכר. עם זאת, אין זו העלייה היחידה בזיהום הנגרם כתוצאה מפעולת עומס נמוך. שמן שדולף מעבר לטבעות הבוכנה הבלתי נסגרות בצורה גרועה לתוך תא הבעירה נשרף וגורם לעשן כחול ייחודי, בעוד שעשן שחור הוא תוצאה של מזרקים פגומים.

 

ישנן גם כמה בעיות נוספות הנגרמות כתוצאה מהפעלת עומס נמוך או ללא, כולל והפרטים של כל מקרה או עומס נמוך או ללא עומס יקבעו את חומרת כל בעיה:

  • לחץ מוגבר בתא הארכובה.

  • בלאי יתר ונזילות שמן במגדש הטורבו (אם קיים).

  • משקעי פחמן על משטחים רבים כולל שסתומים, בוכנות וסעפת הפליטה.

  • מנוע פליטה - נוזל שמן שחור דולף מסעפת הפליטה.

  • נדרשת קריאת מהנדס.

עומס נמוך או ללא עומס

להתרחשויות המזיקות לעיל יש השפעה מצטברת על מערכות גנרטורים. ראשית, סביר שמשתמשים יראו הפסדי חשמל בלתי מוסברים וביצועים גרועים לסירוגין. ובקרוב, רכיבים יתחילו להיכשל, וכתוצאה מכך תחזוקה לא מתוכננת וזמן השבתה מוגבר. בשלב מסוים, הצטברות זיגוג ופחמן הופכים כל כך קיצוניים, עד שהפסים לחלוטין של המנוע, קישוא הצילינדרים מחדש ועיבוד סימני חידוד חדשים הם הפתרון היחיד. הפעלת גנרטורים באופן קבוע בעומס נמוך או ללא עומס תביא, ללא ספק, בסופו של דבר לכשל מוחלט של הגנרטור.


אז איך למנוע נזק של עומס נמוך או ללא הפעלת עומס? מומלץ מאוד להימנע מהפעלתו ללא הפרעה במצב עומס נמוך או ללא עומס, או להפחית שימוש כזה לפרקי זמן מינימליים. הפעלת עומס נמוך או ללא עומס לעולם לא תעלה על 15 דקות. להפעלת עומס נמוך, עליך ליצור קשר עם היצרן או הטכנאים שלך, אשר יוכלו לייעץ לך לגבי ערכי ומשך פעולה בטוחים של עומס נמוך. יש להפעיל את מערכות הגנרטור פעם בשנה למשך מספר שעות בעומס מלא כדי לנקות את המנוע, במילים אחרות, כדי לסלק את משקעי השמן המוגזים במנוע ובמערכת הפליטה. זה עשוי לדרוש בנק עומסים. יש להגדיל את העומס במהלך ארבע שעות הפעולה, מאפס לעומס מלא.

తాజా ధర పొందాలా? మేము వీలైనంత త్వరగా స్పందిస్తాము (12 గంటల్లోపు)