Get the latest price?

דרכים להפחתת רעש בערכות גנרטור דיזל

21-01-2021

סט הגנרטורים לדיזל הוא סוג של ציוד מכטרוני הממיר את האנרגיה הכימית של הדלק לאנרגיה חשמלית. ערכות גנרטור דיזל נמצאים בשימוש נרחב ומספקים לאנשים נוחות שונות. בינתיים, הרעש המופק במהלך הפעלת היחידה משפיע ישירות גם על בריאות האנשים, על העבודה היומיומית ועל חיי היומיום.

לכן, כדי לפתור את נושא הרעש הנ"ל הוא לא רק חלק חשוב ביישום ופיתוח ערכות dg, אלא גם חלק חשוב בספקי גנרטור דיזל ומחקרים טכניים של יצרני הגנרטורים. כאן אנו מתמקדים במקורות הרעש ממערכות ה- dg ובדרכים להפחיתם.


1. הפקת רעשים

על פי עקרון העבודה של ערכות גנרטור דיזל, ייצור רעשים הוא מאוד מסובך. ניתוח מהסיבות והמקורות, ישנן שש נקודות להלן:

 

א) רעש אוויר פליטה

רעש אוויר פליטה הוא רעש זרימת אוויר פועם בטמפרטורה גבוהה ובמהירות גבוהה, שהוא בעל האנרגיה הגדולה ביותר והחלקים המרביים ביותר של רעשי המנוע. זה הרבה יותר גבוה מרעש היניקה ומהרעש המכני, וזה החלק העיקרי מכל רעשי המנוע. התדר הבסיסי שלו הוא תדר הירי של המנוע. המרכיבים העיקריים של רעשי אוויר פליטה הם הבאים: רעש פועם בתדירות נמוכה הנגרם על ידי עשן פליטה תקופתי, רעש תהודה של עמודת אוויר בצינור הפליטה, רעש תהודה של הלמהולץ של הגליל, רעש מהתהליך כאשר אוויר מהיר זורם דרך פער שסתומים וצינורות מפותלים, רעש זרם אדי והרעש המתחדש שנוצר על ידי גל הלחץ בצינור מערכת הפליטה. תדירות הרעש עולה משמעותית עם עליית מהירות זרימת האוויר.

 

ב) רעש מכני

רעש מכני נגרם בעיקר בגלל הרטט או ההשפעה ההדדית הנגרמים על ידי שינויים תקופתיים של לחץ הגז וכוח האינרציה התנועתית של החלקים הנעים של המנוע במהלך הפעולה. החמורים ביותר הם הבאים: רעש מנגנון המנוף, רעש מנגנון השסתום, רעש הילוך ההילוכים, הרטט המכני והרעש הנגרמים מכוח האינרציאה הלא מאוזן. הרטט המכני החזק של סט הגנרטור הדיזל יכול להיות מועבר למקומות שונים בחוץ דרך היסוד למרחק רב, ואז הוא יפיק רעש דרך קרינת הקרקע. סוג זה של רעשי מבנה מתפשט רחוק ומחליש מעטים, וברגע שנוצר, קשה לבודד אותו.

 

ג) רעש בעירה

רעש בעירה הוא רטט מבני ורעש שנוצר על ידי סולר במהלך הבעירה. רמת לחץ הקול של רעש הבעירה בצילינדר גבוהה מאוד. עם זאת, ברוב החלקים של מבנה המנוע יש קשיחות גבוהה, והתדירות הטבעית שלהם היא בעיקר באזור התיכון והגבוה. בשל אי התאמה של תגובת התדרים להתפשטות גלי הקול, כך שלא ניתן להעביר בצורה חלקה את רמת לחץ הגליל הגבוהה בטווח התדרים הנמוך, בעוד שקל יחסית להעביר את רמת לחץ הגליל בטווח התדרים האמצעי והגבוה.

 

ד) מאוורר קירור ורעש אוורור אוויר

רעש המאוורר של היחידה מורכב מרעש זרם מערבולת ורעש מסתובב. הרעש המסתובב נגרם מהפרעה תקופתית של זרימת האוויר החיתוך של להב המאוורר. רעש זרם העצבני נגרם על ידי זרימת האוויר המופרדת מקטע הלהב המסתובב. רעש אוורור אוויר, רעש זרימת אוויר, רעש מאוורר ורעש מכני מועברים כולם דרך מעבר אוורור האוויר.

 

ה) רעש אוויר כניסה

ערכות גנרטור דיזל דורשות אספקת אוויר צח מספיק במהלך פעולה רגילה. מצד אחד, זה מבטיח את הפעולה הרגילה של המנוע, מצד שני, זה יוצר תנאי פיזור חום טובים ליחידה. אחרת, היחידה אינה יכולה להבטיח את ביצועיה. מערכת כניסת האוויר של היחידה כוללת בעצם את תעלת כניסת האוויר ומערכת כניסת האוויר של המנוע עצמו. תעלת כניסת האוויר של היחידה חייבת לאפשר לאוויר הצח להיכנס לחדר המכונות בצורה חלקה. יחד עם זאת, הרעש המכני ורעש זרימת האוויר של היחידה יכולים להיות מועברים גם לחדר המכונות דרך תעלת כניסת אוויר זו בחוץ.

 

ו) רעש אלטרנטור

רעש אלטרנטור כולל רעש אלקטרומגנטי הנגרם על ידי פעולת שדה מגנטי בין הסטטור לרוטור, ורעש מכני הנגרם מסיבוב מיסבים מתגלגלים.

 

2. דרכים להפחתת רעש

על פי ניתוח הרעש לעיל, בדרך כלל משתמשים בשתי השיטות הבאות להפחתת הרעשים של ערכות dg:

 

1) הפוך יחידה מסוג שקט (ערכת dg שקטה)

התקן קצף אטום לרעש בחופת היחידה, סידר באופן רציונלי את צינור הפליטה ומשתיק הקול והתקן בולמי זעזועים בין הגוף לבסיס.

סט dg שקט

אָטִים קוֹללהפחית את הרעש

2) בצע טיפול בהפחתת רעש בחדר מוגדר

השווה ליחידת סט dg, יש הרבה יותר מקום לחדר להתמודד עם הגורמים לרעש הנ"ל. השיטות הספציפיות הן כדלקמן:

 סט dg שקט

א. להפחתת רעש מצריכת האוויר ומפלט

תעלות כניסת האוויר והפליטה של ​​חדר ה- dg עשויים בהתאמה קירות אטומים לרעש, ובתוכני כניסת האוויר והפליטה מותקנים סרטים בולמי רעש. יש מרחק מסוים בערוץ למאגר, כך שניתן יהיה להפחית את עוצמת מקור הקול המוקרן מחדר ה- dg.

 

ב. כדי לשלוט ברעש מכני

התקן חומרים בולמי רעש ובידוד רעש עם מקדם ספיגת קול גבוה על הקירות העליונים והסובבים של חדר הסט הדג'י, המשמשים בעיקר לחיסול הדהוד פנימי ולהפחתת צפיפות אנרגיית הקול ועוצמת ההשתקפות בחדר סט הדג. על מנת למנוע רעש מלהקרין החוצה דרך השער, הציב שערי ברזל חסינים באש.

 

ג. כדי לשלוט ברעש עשן פליטה

מערכת פליטת העשן מצוידת במוצק מיוחד מהדרג השני על בסיס המוצץ המקורי מהדרגה הראשונה, אשר יכול להבטיח שליטה יעילה על עשן ורעש היחידה. אם אורך צינור הפליטה עולה על 10 מטרים, יש להגדיל את קוטר הצינור כדי להפחית את הלחץ האחורי של הפליטה של ​​מערכת הגנרטור. העיבוד הנ"ל יכול לשפר את הרעש ולחץ הגב. באמצעות עיבוד הפחתת רעש, הרעש של הגנרטור המוגדר בחדר ה- dg יכול לעמוד בדרישות המשתמש בחוץ. הפחתת רעש בחדר מוגדר dg בדרך כלל דורשת מספיק מקום בחדר להגדיר dg. אם משתמשים לא יכולים לספק לחדר מוגדר שטח מספיק מקום, השפעת הפחתת הרעש תושפע. לכן יש לספק ערוצי כניסת אוויר, תעלות פליטה ומרחב הפעלה לצוות בחדר הסט.

 

הערה: לאחר הפחתת רעש, על מנת לתקן את ההספק בפועל של ערכות גנרטור דיזל (ההספק של מחולל הדיזל יקטן לאחר הטיפול בהפחתת רעש), יש להפעיל סטים של גנרטור דיזל בעומס. מועיל להפחית ולהימנע מתאונות ולשפר את הבטיחות.


తాజా ధర పొందాలా? మేము వీలైనంత త్వరగా స్పందిస్తాము (12 గంటల్లోపు)